mari-mari semua

ayu love tahar

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

my Princess Nur Syafira

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Follwers Mantap

Thursday, February 10, 2011

cekodok by ayu

salam semua...harap2 u all semua sht ye...hari ni aku nak citer pasal menu petang semalam...lik umah siap2 mandi aku bosan terus terpikir nak makan cekodok...dok..dok...klu mak aku kat kampung panggil cekodok tu jemput2...so aku pn terus gi dapur tgk bahan2 semua ade...sebenarnye aku nak mkn depan tv,sambil2 tengok cerita TIRAMISU....korang x tgk ke...kecian,minggu ni minggu last....okay berbalik pada cekodok aku tadi...klu korang nak try resepi aku ni,cube la....aku wat lain dari yang lain...mesti klu korang baca mesti cam pelik je...ni resepi aku sendiri punye cipta...sedap gak resepi aku ni...(dalam hati perasan betulll...dasyattttt...hahaha)...

bahan2 cekodok

1.tepung (gandum x kisah la cap ape pun...ikut suka korang la....)
2.bawang merah
3.cili padi sedikit klu nk pedas
4.ikan bilis
5.isi udang
6.garam
7.pak aji naik moto...
8.air suam2 kuku untuk bancuhan cekodok
(bagi cekodok tu lembut pabila di makan..)

cara membuatnye...

tumbuk bahan seperti bawang,cili,ikan,udang...hingga lumat x lumat sgt la....dah tumbuk gaulkan bahan tadi dgn tepung dan air hingga sebati,pastu dah gaul2,masukkan garam & pak aji secukup rase...rase ckit...klu dah sedap goreng la pe lagi nak tunggu....goreng hingga kekuningan..

selamat mencuba.. :)

(ni die hasilnyee...)

(nyuummmmiii)

p/s: klu sape2 suke,nak try resepi ni...cube la....wat2 la rajin ckit....

No comments: